משלוחים חינם! בקניה מעל 350 ש"ח
משלוחים חינם! בקניה מעל 350 ש"ח
משלוחים חינם! בקניה מעל 350 ש"ח
משלוחים חינם! בקניה מעל 350 ש"ח
משלוחים חינם! בקניה מעל 350 ש"ח
משלוחים חינם! בקניה מעל 350 ש"ח
משלוחים חינם! בקניה מעל 350 ש"ח
משלוחים חינם! בקניה מעל 350 ש"ח
משלוחים חינם! בקניה מעל 350 ש"ח
משלוחים חינם! בקניה מעל 350 ש"ח
משלוחים חינם! בקניה מעל350 ש"ח
משלוחים חינם! בקניה מעל 350 ש"ח

מה זה בכלל דישון?

כאשר אנחנו מדברים על דישון אנחנו מדברים על לספק תזונה לצמח “אוכל” כדי למקסם את ההתפתחות שלו ולספק לצמח את התזונה האידיאלית בכל שלבי הגידול.
הדשן הוא מענה לצרכיו של הצמח בדומה לגוף האדם, ניתן לספק אותו לצמח בדרכים שונות ומגוונות:
דרך הקרקע/ בתמיסת השקיה/ ריסוס עלוותי.

 

ניתן להשתמש באדמה מדושנת – המפרישה דשן בכל השקיה בכמות קבועה לזמן קצוב – יש לזכור שהדשן לרוב הוא כללי ולא מתאים לפי שלבי הגדילה, כמו כן יש להיזהר עם הוספת דשנים לאדמה מדושנת, במצב של עודף דישון הצמח לא יצליח ״לאכול״ והתזונה תהיה לקויה, יכול אף להגיע למצב שבו הצמח ימות מחוסר תזונה. ישנם מגדלים שמעדיפים אדמה אורגנית נקייה מדשן ובכך מדשנים בעצמם את האדמה, הבקרה על תזונת הצמח גדולה וקלה יותר לשליטה בכל זמן נתון.צרכי הדישון של הצמח משתנים בין עונות השנה, שלבי הגדילה של הצמח, כאשר עיקר תזונתו מסתמכת על היסודות הראשיים חנקן/ זרחן/ ואשלגן כמעין אבות המזון של הצמחים.

דשן מוצק :

דשן מוצק הוא הדשן הנפוץ ביותר בשימוש תעשייתי בחקלאות, לרוב מגיע בצורת קריסטלים של מלח מן היסודות הנדרשים, לרוב מערבבים לתוך האדמה אך ניתן גם להמיס אותו במים ולהשקות את הקרקע. (ישנם דשנים מוצקים אורגניים שלא מגיעים ממיסים במים ומיועדים לערבוב באדמה בלבד)

דשן נוזלי :

תמיסה נוזלית של דשנים לדילול וליישום במי תמיסת השקיה, ישנם המון סוגים שונים של דשנים מחברות שונות שנותנים מענה לשלבים שונים בהתפתחות הצמח, כל דשן מאוזן לרמת חומציות ומוליכות קבועה מראש אשר מתאימה לדילול ישירות למים.

יש להבדיל בין דשן לבין תוסף, כאשר דשן מכיל יסודות המזינים את הצמח  N,P,K,S,Ca,Mg ביחד עם מיקרו אלמנטים נוספים אשר משפיעים על רמת המוליכות החשמלית EC וכמות הדשן בתמיסה.
תוסף הוא מרכיב נוסף שבא לתת לנו יעילות רבה יותר או להשלים חוסר בקרקע(למשל מאיץ שורשים/חומצה הומית) תוסף לא בהכרח מבוסס על יסודות, ייתכנו גם תוספים מבוססי חומצות/תמציות צמחים שאינן משפיעות על כמות הדשן EC בתמיסה.

דשן מינרלי :

מופק ממלחים (מינרלים) בלבד כלומר מאקרו אלמנטים ומיקרו אלמנטים נוספים גם כן על בסיס מלחי.
דשן אורגני – דשן אשר אותם יסודות והאלמנטים הנדרשים מופקים מן החי והצומח ע”י עיבוד ופירוק חומר אורגני אל יסודות הניתנים לספיגה מחדש.

קומפוסט אורגני :

הדשנה (בלעז: קומפוסטציה) היא תהליך בו חומרים אורגניים שמקורם מהחי או הצומח עוברים פירוק בתנאים מבוקרים. פירוק החומר נעשה על ידי תהליך חמצון ביולוגי בתהליך תרמופילי ממושך שבמהלכו חומר אורגני מוצק מתפרק ומתקיים בו שחרור זמני של חומרים פיטוטוקסים, כך שבסופו של דבר מתקבל חומר אורגני מיוצב (דשן אורגני). אמנם פירוק חומר אורגני, כלומר ריקבון, יתרחש גם באופן טבעי ללא התערבות האדם, אך ההבדל הוא תהליך הקומפוסטציה נעשה בתנאים מבוקרים לשם קבלת תכונות הקומפוסט הרצויות, בהתאם לדרישות.

דגשים להכנת תמיסת השקיה :

כאשר אנחנו מכינים תמיסת השקיה עלינו לעבוד בצורה מסודרת ובשלבים מסודרים.

 

  • ראשית נמדוד את כמות המים במאגר ולפיה נחשב את מינוני הדשנים והתוספים ע”י הכפלת המינון במ”ל לליטר בכמות הליטרים במאגר. לכל דשן/תוסף יש מינון שונה, על חובת המגדל לבדוק את המינונים. יותר מדי/ פחות מדי יכול ליצור בעיות וחוסרים בצמח.
  • חשוב מאוד לערבב טוב טוב כל דשן ותוסף לפני שמוסיפים אותו אל התמיסה.
  • לאחר מכן יש למדוד את הכמות הרצויה של הדשן ולצרף אל התמיסה.
  • יש לשטוף את הכלי מדידה בין כל מעבר בין חומר לחומר ולהיזהר שמים או תמיסה לא יכנסו בחזרה אל בקבוק הדשן ע”מ לשמור את אורך החיים שלו. 
  • יש לערבב היטב את התמיסה לאחר הוספה של כל דשן ולפני הוספת דשן אחר.
  • לאחר שסיימת להוסיף את כל הדשנים והתוספים לפי טבלת הדישון שלך ניתן לאזן PH וEC על פי הצורך לאט לאט.
  • לאחר שביצענו את כל הפעולות, ניתן להשקות את הצמחים.

מומלץ משאבת ערבוב או חמצן במאגר יכולים לעזור לנו לנדף כלור מן המים ולערבב את החומרים עצמאית בזמן הכנת התמיסה.

מומלץ להעמיד את המים בשילוב עם משאבת חמצן מספר שעות לפניי ההשקיה ולפני הכנת התמיסה, על מנת לשדרג את איכות המים.

לאריכות חיי הדשן, מומלץ תמיד לשמור במקום קריר, מוצל וללא הפרשי טמפרטורה קיצוניים. לוודא שלא נכנסים לכלוכים לא רצויים לבקבוק.

 

בהצלחה אורבניקים יקרים (:

סל הקניות
Empty Cart